TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Port Gdańsk z wizytą w Singapurze

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Port Gdańsk

Czytaj więcej: Port Gdańsk z wizytą w Singapurze

Singapur to jedna z najsilniejszych gospodarek w Azji, zaś tamtejszy port morski plasuje się w ścisłej czołówce. Współpraca morska między Singapurem a Polską to temat szeregu spotkań, w których udział wzięli przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A.

Delegacja portów w Gdańsku i Gdyni towarzyszyła wizycie rządowej, której przewodził Marek Gróbarczyk, Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. W tym czasie do portu w Singapurze zawinął żaglowiec „Dar Młodzieży”, opływający kulę ziemską z okazji stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości.

Prócz promocji Polski oraz rodzimej branży morskiej, delegacja miała także na celu wzajemną wymianę doświadczeń. Z punktu widzenia ZMPG najważniejszym punktem wizyty były bilateralne spotkania zarówno z Zarządem Portu Singapur, jak również największym operatorem kontenerowym na świecie, który ma siedzibę w Singapurze - PSA International. Port w Singapurze jest drugim największym portem na świecie. Jego rozwiązania logistyczne, elektroniczne oraz procesowe wyznaczają trendy w światowej branży morskiej.

- Dla Portu Gdańsk niezwykle ważne jest nawiązywanie relacji biznesowych i osobistych z najlepszymi w branży. Mamy niepowtarzalną szansę wykorzystać i wdrożyć najnowsze technologie, pokonując od razu kilka etapów rozwoju portu. Jesteśmy przekonani, że kompetencje i doświadczenie PSA oraz MPA zdecydowanie mogą poprawić funkcjonowanie naszego portu. Co więcej, widzimy olbrzymi potencjał dla polskich przedsiębiorstw na ekspansję eksportową na rynki Azji Południowo-Wschodniej właśnie przez Singapur. Miasto Lwa to prawdziwy gospodarczy i finansowy tygrys, słabo dotąd oswojony przez polski przemysł i usługi. A szkoda, bo to najwygodniejsza i najbardziej wiarygodna brama do olbrzymich rynków tej części świata - mówi Łukasz Greinke, Prezes ZMPG S.A.

Związek Portu Gdańsk z Singapurem trwa nie od dziś. W 2015 r. do Gdańska została przedłużona trasa morska Loop 7, czyli połączenie używane przez armatorów z aliansu G6 - zrzeszenia największych na świecie przewoźników morskich. Port Gdańsk jako jedyny na Bałtyku dysponuje warunkami infrastrukturalnymi zdolnymi do przyjmowania największych jednostek obsługiwanych przez azjatyckich armatorów.

- Zapewniam, że gdański port będzie coraz bardziej aktywny w Azji, promując Gdańsk jako węzeł logistyczny, jak również wspierając powstawanie nowych możliwości biznesowych dla naszych kontrahentów i innych polskich firm. Poznaliśmy też nową obsadę Ambasady oraz lokalny oddział Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Ci ludzie dają gwarancję rzetelnego i profesjonalnego podejścia dla promowania polskich interesów, a to ogromnie cieszy – dodaje Łukasz Greinke.

 

Port Gdańsk 

Teraz taniej do Szwecji. 25% rabatu od Unity Line

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Różne

Czytaj więcej: Teraz taniej do Szwecji. 25% rabatu od Unity Line

Kto zamierzał płynąć do Szwecji, tego ucieszy aktualna promocja Unity Line. Kto nie myślał o wyjeździe, zmieni zdanie, gdy dowie się, że rejsy są teraz tańsze o 25%. Aby obniżyć cenę biletu, wystarczy użyć kodu rabatowego ULL25 podczas rezerwacji. Oferta obowiązuje do 13 grudnia i to właśnie w tym terminie trzeba zaplanować swoją podróż. 

Promocji ulega cały cennik podstawowy (bez ofert specjalnych, takich jak pakiety, wycieczki czy karnety 10-przejazdowe). W związku tym za podróż mniej zapłacą zarówno pasażerowie piesi, jak i zmotoryzowani. Na rabat załapią się nie tylko kierowcy, ale także dodatkowe osoby w pojeździe. Z oferty powinni być zadowoleni właściciele zwierząt domowych, gdyż rabat obejmie również ich pupili. 

Jakie godziny rejsów wchodzą w rachubę? Do dyspozycji jest pełen harmonogram promów Polonia i Skania. Pływać taniej można w obu kierunkach na linii Świnoujście – Ystad. Na czas rejsu warto zarezerwować wygodną kabinę – nie tylko dlatego, że na nią również działa kod rabatowy, ale przede wszystkim, by podczas podróży wypocząć albo po prostu się wyspać. 

Z Unity Line można skontaktować się na wiele sposobów. Doradcy klienta są dostępni pod numerami telefonów  +48 91 88 02 909 (dla komórek) i +48 801 989 771 (dla stacjonarnych), a także odpowiadają na maile wysyłane na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Dokonać rezerwacji można także całodobowo przez stronę www.unityline.pl. Kod ULL25 zadziała w każdym z tych miejsc.

 

Unity Line 

 

Kandydaci na prezydenta Szczecina na debacie o gospodarce morskiej. Jak im poszło?

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Polskie nowości

Czytaj więcej: Kandydaci na prezydenta Szczecina na debacie o gospodarce morskiej. Jak im poszło?

Debata o gospodarce morskiej, która odbyła się w siedzibie Zarządu Morskich Portów Szczecin – Świnoujście była pierwszym spotkaniem wszystkich kandydatów na prezydenta naszego miasta. Tym większym rozczarowaniem jest fakt, że nie przyniosła ona żadnych odkrywczych tez, a momentów interakcji pomiędzy kandydatami było naprawdę niewiele. Najżywiej wypadł Sławomir Nitras, pozytywnie zaskoczył Jakub Kozieł, ale największe doświadczenie w tym temacie ewidentnie słychać było w wypowiedziach Bartłomieja Sochańskiego i Piotra Krzystka.

Kto mówi w jakim języku? Krystek ani słowa, Kozieł biegle

Jednym z ciekawszych elementów środowej debaty było… przedstawienie się kandydatów. Organizatorzy morskiej debaty poprosili, by kandydaci powiedzieli o sobie kilka słów nie tylko po polsku. Problemu z mówieniem po niemiecku nie miał Bartłomiej Sochański, Sławomir Nitras popełnił kilka błędów w swojej wypowiedzi po angielsku. Urzędujący prezydent Piotr Krzystek powiedział kilka nieskładnych zdań po angielsku, ale wypowiedział się także po rosyjsku. Piotr Czypicki płynnie mówi po niemiecku. Zaskoczyła dwójka innych kandydatów: Dawid Krystek nie powiedział w innym języku ani słowa, a Jakub Kozieł bez problemu wypowiedział się na temat gospodarki morskiej i po angielsku, i po niemiecku.

Pierwsza część debaty to były losowe pytania do kandydatów. Z wypowiedzi wszystkich osób starających się o urząd prezydenta Szczecina wynika, że branża morska i przemysł stoczniowy jest bardzo istotny, ale pojawiały się także głosy, że samorząd może wspierać, ale to rząd politykę gospodarczą w tym zakresie powinien kreować i inicjować:

- Produkcję statków widziałem na własne oczy, odwiedzając Stocznię Szczecińską. Budowanych jest tam kilka statków wycieczkowych, kilka statków rybackich, przynajmniej jeden duży jacht. Stocznia zajmuje się budową elementów do tunelów i mostów, po prostu odradza się – twierdzi Bartłomiej Sochański, kandydat Prawa i Sprawiedliwości.

Jak samorząd może wspierać gospodarkę morską? Kandydaci raczej zgodni

Prezydent Piotr Krzystek pytany był o komunalizację terenów po Stoczni Szczecińskiej oraz o stabilność dzierżaw terenu dla stoczniowych firm: - Z punktu widzenia biznesu komunalizacja nie ma wielkiego znaczenia, bo kluczem są zawierane z podmiotami umowy. Jeżeli firmy będą myślały o swojej przyszłości, to będą inwestowały, to jest branża długofalowych decyzji – mówił urzędujący prezydent.

– Byłem zwolennikiem komunalizacji, ale wtedy kiedy firma Kraftport wywoziła ze Szczecina wszystko, co dało się wywieźć. Dzisiaj mówi się o konsolidacji i dzisiaj rolą Skarbu Państwa powinno być wspieranie podmiotów funkcjonujących na tym terenie – dodał Dawid Krystek z Sojuszu Lewicy Demokratycznej.

– Podkreśliłbym dwie role jakie samorząd pełnić powinien we wspieraniu gospodarki morskiej. Po pierwsze dostępność terenów stoczniowych, a po drugie edukacja i tworzenie odpowiednich kierunków studiów i programów grantowych – mówił Piotr Czypicki. Kandydat Szczecińskiego Ruchu Miejskiego zasugerował utworzenie w mieście instytucji analogicznej do Technoparku Pomerania, ale zajmującej się młodymi firmami z branży morskiej.

Sławomir Nitras wyraził zdanie, że lepszy jest przemysł stoczniowy złożony z mniejszych, ale dobrze funkcjonujących firm niż „państwowy moloch”: - Kwestia edukacji, współpracy ze szkołami, to jest trudne bez inicjacji ze strony władz miasta. Istotne są też kwestie podatkowe oraz inwestycje. Widzimy, że na ulicy Lubeckiego czy Stalmacha dojazd do stoczni to nie jest dojazd jak w XXI wieku, a co najwyżej XIX – mówił kandydat Koalicji Obywatelskiej.

O stępkę i prom dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej pytany był Jakub Kozieł z Koalicji Antysystemowej. Kandydat stwierdził, że ten temat to problem rządu Prawa i Sprawiedliwości, a nie samorządowców: - Firmy prywatne, które mają swoje siedziby na terenie Stoczni Szczecińskiej mają zapytania o budowę statków czy kadłubów, a rządowe projekty jak wielki prom, który nie wiadomo, ile będzie kosztować i jak będzie wyglądać powinny pozostać w sferze marzeń – mówił Jakub Kozieł.

Wybory samorządowe odbędą się 21 października, ewentualna druga tura odbędzie się dwa tygodnie później.

 

Źródło: wSzczecinie.pl 

MSR Gryfia: rozpoczęcie procesu produkcyjnego lodołamaczy dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku

Czytaj więcej: MSR Gryfia: rozpoczęcie procesu produkcyjnego lodołamaczy dla Regionalnego Zarządu Gospodarki...

W ramach realizacji umowy zawartej we wrześniu 2017r., pomiędzy Morską Stocznią Remontową Gryfia S.A. a Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej w Gdańsku na wybudowanie czterech lodołamaczy, w tym trzech liniowych i jednego czołowego, po zakończeniu etapu projektowania dokumentacji technicznej i przeprowadzeniu badań modelowych, w dniu 08.10.2018r., oficjalnie rozpoczęto proces produkcyjny budowy lodołamaczy.

W obecności przedstawicieli zamawiającego, Towarzystwa Klasyfikacyjnego PRS S.A. i Zarządu Stoczni, pracownicy stoczni uruchomili proces cięcia blach przeznaczonych na pierwszą sekcję lodołamacza czołowego. Lodołamacz czołowy przeznaczony jest do rozbijania zatorów lodowych i wyłamywania rynien w pokrywie lodowej natomiast lodołamacze liniowe przeznaczone są do rozszerzania rynny wyłamanej przez lodołamacz czołowy a także jej wyłamywanie w obszarach niedostępnych dla lodołamaczy czołowych oraz do utrzymania drożności w rynnie. Nowe lodołamacze operować będą w rejonie dolnej Wisły, w obszarze odpowiedzialności RZGW Gdańsk.

Zadanie budowy nowych lodołamaczy współfinansowane jest z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020 i odbywa się w trybie „Zaprojektuj i Wybuduj”.

 

MSR Gryfia 

Nowe suwnice STS na nabrzeże T2 osiągnęły już wymiar wertykalny

Czytaj więcej: Nowe suwnice STS na nabrzeże T2 osiągnęły już wymiar wertykalny

Pod koniec września elementy dwóch suwnic STS, które przypłynęły do DCT Gdańsk drogą morską na początku sierpnia osiągnęły już wymiar wertykalny. Zakończony został już proces podnoszenia głównych elementów dźwigów.

Po przypłynięciu elementów suwnic statkiem, i rozładowaniu ich na nabrzeże dźwigami statkowymi, odbył się proces przetransportowania ich z nabrzeża na miejsce składania na placu za pomocą samochodów transportowych jak również specjalistycznych pojazdów SPMT.

Teraz, kiedy proces podnoszenia suwnic STS się zakończył, na koniec października planowane jest przestawienie dźwigów na nabrzeże, gdzie odbędą się pierwsze uruchomienia i testy.

 

DCT Gdańsk