TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

Skandynawia z Unity Line bez tajemnic

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Unity Line

Czytaj więcej: Skandynawia z Unity Line bez tajemnic

Wielkim krokami zbliżają się wakacje i gorączkowe poszukiwanie miejsca, gdzie można w tym czasie odpocząć wraz z najbliższymi i spędzić niezapomniane chwile. Warto w tym miejscu zainteresować się ofertą Unity Line. Pasażerskimi promami Polonia oraz Skania dopłyniemy do Ystad, czyli przepięknej Szwecji. Tam czeka już na nas mnóstwo atrakcji. Unity Line, poza ofertą przewozową, ma dla nas szeroką gamę oferty turystycznej w postaci zorganizowanych wycieczek do Skandynawii, na Bornholm, rejsów okrężnych oraz pakietów hotelowych czy domków letniskowych po drugiej stronie Bałtyku. 

Szukając wymarzonej podróży zawsze skrupulatnie sprawdzamy oferty przewoźników. Warto przyjrzeć się temu, co w danej chwili oferuje Unity Line. Standardowo w okresie wakacyjnym za podróż do Szwecji w jedną stronę zapłacimy 227,70zł. Gdy zdecydujemy się od razu na bilet powrotny wydamy 400,20zł. Pasażer zmotoryzowany zapłaci odpowiednio 524,40zł oraz 931,50zł. Zniżki mają dzieci i młodzież, studenci oraz renciści i emeryci. Dzieci do lat siedmiu podróżują bezpłatnie. 

Szwecja słynie z pięknych widoków oraz licznych tras przeznaczonych dla jednośladów. Jeśli chcemy zabrać rower – zrobimy to zupełnie za darmo. 

Dla rodziców z dziećmi rozwiązaniem jest Pakiet Rodzinny za który zapłacimy od 1380 złotych. Otrzymujemy wtedy przewóz czterech osób i samochodu w obie strony oraz kabinę, która pozwoli wypocząć przed dalszą podróżą. 

Prosta droga do Danii

Dzięki Unity Line zaledwie jeden bilet wystarczy, aby szybko i wygodnie dotrzeć do stolicy Danii – Kopenhagi. To właśnie tutaj, w centrum miasta, znajdują się Ogrody Tivoli – najczęściej odwiedzany w Skandynawii park rozrywki, oraz trzeci w Europie! Dzięki ofertom „Bilet do Kopenhagi” i „Rejsy na Bornholm” – podróż wcale nie musi być kosztowna. W obu przypadkach zaczyna się od rejsu do Ystad, a potem pozostaje niespełna półtorej godziny drogi do celu. Do stolicy Danii dociera się bezpośrednim autobusem bądź samochodem. Na Bornholm z kolei łatwo dostać się katamaranem. 

Ceny pakietów? Bilet do Kopenhagi kosztuje już 241,50 zł w jedną stronę, a rejsy na Bornholm zaczynają się od 552 zł w dwie strony.

Noclegi w hotelu lub w komfortowym domku

Wybierając się w daleką podróż ważne jest, by odpoczywać w wygodnych warunkach. Skandynawia nie ma przed Unity Line żadnych tajemnic. Przewoźnik, na naszą prośbę, może dokonać rezerwacji w najlepszych hotelach i domkach letniskowych. 

Mamy możliwość wybrania hotelu na południu Szwecji: w Malmö, Helsingborgu, Göteborgu i Lund, oraz oczywiście w największych miastach Danii – Kopenhadze i Aarhus. 

Jeśli poszukujemy taniego i komfortowego noclegu w najlepszych lokalizacjach w Skandynawii warto skorzystać z domków Novasol. Ich lokalizacje nie są przypadkowe. Znajdują się zawsze na łonie natury, w otoczeniu lasów, jeziora bądź morza. Wyposażone są we wszystkie niezbędne udogodnienia. Rezerwując domki Novasol za pośrednictwem biura Unity Line, otrzymujemy dodatkowo 35 procent rabatu na bilety promowe i miejsce w kabinie w trakcie rejsu.

Unity Line kieruje także swoją ofertę do wędkarzy. Za pośrednictwem przewoźnika możemy skorzystać z domków wypoczynkowych w rejonie Fegen. Rejon ten oferuje bezpośredni dostęp do dużego skupiska jezior, które stanowią doskonałe łowiska szczupaka, sandacza, okonia, miętusa, leszcza czy węgorza. Szczególnie polecane jest wędkowanie w krystalicznie czystym jeziorze Fegen, w którym żyje ogromna populacja szczupaka. Wymiary tego jeziora, 22 km długości, umożliwiają łowienie techniką trollingu.

Wycieczki do Skandynawii

Jeśli lubimy wygodę, zorganizowane wycieczki oraz chcemy mieć gwarancję, że zobaczymy w danym miejscu wszystkie największe atrakcje – warto skorzystać z propozycji Unity Line. Przewoźnik oferuje wypady city break. Tutaj nie martwimy się kompletnie o nic, a wyłącznie delektujemy urokami przepięknej Skandynawii. City break to krótkie wypady do innego miasta – świetne rozwiązanie dla tych, co z różnych powodów nie mogą pozwolić sobie na długi urlop. 

„Kopenhaga w jeden dzień” to jeden z bestsellerów armatora. W tym roku wycieczka trzydniowa organizowana jest czterokrotnie. Pierwsze z nich – kwietniowa oraz lipcowa – wyprzedały się błyskawicznie. Nic dziwnego, bo oferują mnóstwo atrakcji. W stolicy Danii wszystko jest w zasięgu ręki. I królewskie pałace z XVIII wieku – Amalienborg i Christiansborg, i nowoczesna architektura na czele z Czarnym Diamentem, i przytulne knajpki położone nad malowniczym kanałem Nyhavn. Kolejne dostępne jeszcze terminy to wrzesień i październik.

Sama wycieczka do Kopenhagi upływa pod znakiem relaksu i rozrywki. Do wypoczynku służy wygodna kabina, a czas wolny można wypełnić degustacją potraw w restauracji i tańcem w dyskotece.

Kolejnym miejscem, które trzeba zobaczyć jest Malmo. Nawet najbardziej wymagający turyści znajdą tu coś dla siebie. Sympatyków nowoczesnej architektury zachwyci Turning Torso – mierzący aż 190 metrów najwyższy budynek mieszkalny w Szwecji. Miłośników historii zainteresuje liczący sobie ponad 470 lat ratusz na Stortorget. Na spacerowiczów czekają niekończące się deptaki, w tym promenada w dzielnicy Västra Hamnen z widokiem na most Öresund. Do wyboru są dwa rejsy: lipcowy i sierpniowy. 

Dla tych, co są ciekawi i Malmo i Kopenhagi, przygotowano wycieczkę łączoną. Za jednym zamachem można więc zwiedzić atrakcje Szwecji i Danii. Zobaczymy wtedy duńskie pałace, m.in. Christiansborg i Amalienborg, XVIII-wieczną dzielnicę portową Nyhavn i Muzeum Carlsberga. Przejedziemy też wzdłuż Skanię, zwiedzając po drodze Cytadelę i wieżowiec Turning Torso w Malmö oraz romańską katedrę i najstarsze budynki uniwersytetu w Lund. Na dokładkę organizatorzy zabiorą nas w okolice Kasebergi, gdzie od epoki Wikingów stoi tajemniczy krąg z kamieni Ales Stenar. Na tę wycieczkę możemy wybrać się w sierpniu. 

Zobacz imponujące zamki

Na lipiec zaplanowana jest wycieczka skierowana przede wszystkim do miłośników historii. Zaczyna się od mocnego akcentu, jakim jest Zamek Kronborg w Helsingørze. Początkowo służył pobieraniu myta od żeglarzy, teraz bardziej kojarzony jest z Hamletem. To właśnie tutaj William Szekspir umieścił akcję słynnego dramatu. We Frendesborgu mieści się z kolei letnia rezydencja królewska. Zamek z początku XVIII wieku otacza rozległy park, którego alejki zdobione są rzeźbami z piaskowca. Na koniec Zamek Frederiksborg w Hillerød, który zachwyca położeniem (zbudowano go na trzech wyspach jeziora Slotssø), odrestaurowanymi wnętrzami i barokowym ogrodem. Ciekawostką będą współczesne pałace, bo tak można nazwać wille najbogatszych Duńczyków położone tuż nad cieśniną Sund.

Sierpień to wycieczka „Stolice Danii wczoraj i dziś”. Pojedziemy do pierwszej stolicy kraju – Roskilde. Miasto, znane dziś przede wszystkim z jednego z największych festiwali rockowych na świecie, ma dużo więcej do zaoferowania. Cennym zabytkiem jest monumentalna gotycka katedra. Jej początki sięgają XI wieku, a w jej wnętrzu są grobowce 39 duńskich władców. Jeszcze starszą historię kryje w sobie Muzeum Łodzi Wikingów. Następnie odwiedzimy Kopenhagę, którą zastąpiła Roskilde w 1443 roku. Miasto obejrzymy zarówno z lądu, jak i wody. Przespacerujemy się najdłuższym deptakiem staromiejskim, zwiedzimy XVIII-wieczną dzielnicę portową Nyhavn i popłyniemy w rejs kanałami. 

We wrześniu można udać się na wycieczkę „Odwiedziny u Hamleta i w królewskiej Kopenhadze”. Zwiedzanie rozpoczyna się od Zamku Kronborg w Helsingørze. Po obejrzeniu tej imponującej średniowiecznej budowli przeniesiemy się do Kopenhagi, jednego z najpiękniejszych miast świata. Po drodze do stolicy trudno będzie oderwać wzrok od widoku „duńskiej riwiery”, czyli malowniczego wybrzeża pełnego zachwycających domów i willi. W Kopenhadze przywita turystów Mała Syrenka, a resztę czasu poświęcona będzie na podziwianie m.in. fontanny bogini Gefion czy pałacu Amalienborg. 

Bornholm, Majorka Północy

Pod koniec sierpnia warto udać się z Unity Line na wycieczkę na Bornholm, który ze względu na śródziemnomorski klimat nazywamy jest Majorką Północy. Wyspa jest najbardziej nasłonecznionym miejscem na Bałtyku, dzięki czemu rosną tu figowce, brzoskwinie i morwy. Na Bornholmie zobaczymy największy średniowieczny kompleks ruin – zamek Hammershus. Będzie okazja do zrobienia zdjęcia najmniejszego domku z drewnianymi schodkami w Rønne. Dodatkowo zachętą niech będą strome uliczki i formacje skalne w miasteczku Gudhjem oraz szerokie, piaszczyste plaże w Dueodde. Dodajemy do tego wszechobecne ścieżki rowerowe, białe wiatraki, rotundowe kościoły i kominy przydomowych wędzarni. To wszystko trzeba zobaczyć!

Początek tygodnia z dużą promocją

Od 7 czerwca na wszystkich klientów Unity Line czeka miła niespodzianka. W poniedziałki, wtorki i środy mogą liczyć na 20-procentowy rabat. Wystarczy, że podamy podczas rezerwacji kod ULP20 i popłyniemy do Szwecji z dużą zniżką. Warto zarezerwować miejsce już dzisiaj. Pula biletów jest ograniczona, a akcja potrwa do końca lipca. 

W promocji są przejazdy dzienne zarówno dla pieszych, jak i zmotoryzowanych. Nie ma przeszkód, aby zabrać ze sobą przyczepę. Rabat nalicza się nam również przy wykupieniu kabiny, w tym specjalnie przystosowanej do przewozu zwierząt domowych. Ulgowy bilet dotyczy nie tylko dojazdów do Szwecji, ale także powrotów - o ile oba zmieszczą się w terminie wyznaczonym w ofercie. 

Ystad bez tajemnic

Organizując swój wypoczynek nad Bałtykiem w Świnoujściu i jego okolicach, warto wybrać się do Szwecji na krótką wycieczkę łączącą rejs okrężny promem Skania z wizytą w szwedzkim Ystad. Na pokładzie promu Skania do dyspozycji są wygodne kabiny, część gastronomiczna z restauracją, kafeterią, barem oraz sklep, natomiast Ystad pod okiem przewodnika odkrywa przed nami XIII-wieczne urokliwe uliczki, szachulcowe kamieniczki oraz skandynawski, wszechobecny spokój. 

Rejs zaplanowany jest w dniach 6-7 sierpnia 2018 rok. Można rezerwować miejsca wyłącznie poprzez telefon lub mailowo. Ceny zaczynają się od 161 złotych. 

Jak dokonać rezerwacji?

Unity Line może poszczycić się naprawdę bogatą ofertą wycieczek. Możemy z nią zapoznać się na stronie www.unityline.pl. Aby zarezerwować miejsce na promie bądź zgłosić chęć wzięcia udziału w jednej z wycieczek, wystarczy skontaktować się z doradcą – telefonicznie (linia dla numerów stacjonarnych +48 801 989 771 i komórkowych +48 91 88 02 909) bądź mailowo Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Można także zgłosić się do Biura Podróży Unity Line w Szczecinie oraz do biur agentów współpracujących z armatorem.

 

Andrzej Kus 

www.morzaioceany.pl

 

Port Gdański Eksploatacja z dobrymi wynikami

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Port Gdańsk

Czytaj więcej: Port Gdański Eksploatacja z dobrymi wynikami

Port Gdański Eksploatacja pokonał kryzys. Po zmianach w zarządzie spółki widać wzrost przeładunków, a Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zapowiada dalsze wsparcie w tych działaniach.

PGE S.A. to spółka, która zajmuje się przeładunkami różnych grup towarowych, zarówno drobnicowych, jak i masowych. Operuje m.in. na Nabrzeżu Szczecińskim, Wiślanym Oliwskim oraz WOC.

Po pięciu miesiącach 2018 roku – według wstępnych danych - odnotowuje znaczne wzrosty w przeładunkach. Szczególnie wysokie wyniki osiągnął przeładunek kruszyw – PGE notuje wzrost o ponad 900% w stosunku do pierwszych pięciu miesięcy ubiegłego roku. Podobnie w przypadku węgla, którego PGE obsłużyło ponad 285 tysięcy ton, czyli o prawie 510% więcej. O ponad 32% wzrósł także przeładunek nawozów.

- Podsumowanie ostatnich pięciu miesięcy w PGE pokazuje, że idziemy w dobrym kierunku. Rosną wyniki przeładunków w najważniejszych grupach, poprawia się kondycja spółki, sytuacja jest coraz stabilniejsza. Oczywiście, takie wyniki kosztują dużo pracy i determinacji, ale dzięki motywacji i zaangażowaniu pracowników na poszczególnych nabrzeżach udaje nam się wychodzić na plus – mówi dr Lechosław Rojewski, prezes zarządu PGE.

PGE - w stosunku do analogicznego okresu roku 2017 - notuje wzrosty także w przeładunku m.in. złomu (38%), śruty (niemal 94%) i koksu (prawie 20%).

- Port Gdański Eksploatacja po kilku latach odzyskuje stabilizację. Po zmianie zarządu pierwszy raz od 40 miesięcy PGE odnotował zysk operacyjny za kwiecień i maj. Może nie są to liczby zawrotne, jednak mamy wyraźny sygnał, że spółka nie jest skazana na porażkę, jak niektórzy sądzili. To także znak dla pracowników, że ich sytuacja ulegnie poprawie. Jednak w dalszym ciągu potrzebny jest spółce spokój i wiara pracowników w dobre intencje ich zarządu i ZMPG. W ciągu ostatnich dwóch lat zmieniła się filozofia ZMPG, podobnie w spółce Rezerwa, teraz czas na PGE i SOPG, gdzie nadal jest wiele do zrobienia. Nie jest tak, że zarząd ZMPG zapomina o swoich spółkach  – mówi Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

W sądzie wciąż toczy się sprawa związana z prywatyzacją PGE SA, trudno jednak określić, kiedy się zakończy. Spółka pomimo tego chce się rozwijać i wykorzystywać koniunkturę na przeładunek węgla oraz kruszyw. Te grupy ładunkowe dobrze komponują się z zapleczem technicznym PGE oraz infrastrukturą nabrzeży, przy których operuje.

Ponadto ZMPG realizuje inwestycje na terenach dzierżawionych przez Port Gdański Eksploatację. Rozbudowa Nabrzeża Dworzec Drzewny (za ok. 154 mln zł) i modernizacja Nabrzeża Oliwskiego (ok. 130 mln zł) to tylko niektóre z inwestycji otwierających nowe możliwości operacyjne dla spółki PGE.

 

Port Gdańsk 

Prezes Polskiego LNG: terminal w Świnoujściu umacnia niezależność energetyczną kraju i całego regionu

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Terminal LNG

Czytaj więcej: Prezes Polskiego LNG: terminal w Świnoujściu umacnia niezależność energetyczną kraju i całego...

W Szczecinie między 13 a 15 czerwca trwały Światowe Dni Morza. W spotkaniu zorganizowanym przez Międzynarodową Organizację Morską oraz Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej brali udział przedstawiciele biznesu i polityki oraz eksperci z branży morskiej. W konferencji uczestniczył również Paweł Jakubowski, prezes spółki Polskie LNG z Grupy Kapitałowej GAZ-SYSTEM, który zaprezentował plany rozwoju Terminalu LNG w Świnoujściu i jego rolę w rozwoju rynku gazu w regionie Morza Bałtyckiego i Europy Środkowo-Wschodniej.

Prezes Paweł Jakubowski przypomniał, że planowana rozbudowa terminalu obejmuje m.in rozbudowę regazyfikatorów SCV o kolejne jednostki, budowę drugiego nabrzeża oraz trzeciego zbiornika LNG oraz budowę bocznicy kolejowej wraz z infrastrukturą przeładunkową. Jego zdaniem istotne są również zagadnienia związane rozwojem przyjaznych środowisku „zielonych” technologii.  - Dotyczy to choćby wykorzystania mniej emisyjnych lub nieemisyjnych rodzajów paliw dla statków, takich jak skroplony gaz ziemny (LNG). Jest to najlepsza dostępna, sprawdzona i ekonomiczne zasadna alternatywa dla obecnie stosowanych paliw  – dodał.

Zwrócił uwagę, że ta inwestycja zwiększy elastyczność dostaw gazu, ponieważ pozwoli na dostarczenie surowca do miejsc, gdzie sieć przesyłowa i dystrybucyjna jest słabo rozwinięta. W tym kontekście podkreślił również, że znaczącą rolę, jeśli chodzi o transport LNG, może odegrać dynamicznie rozwijająca się żegluga śródlądowa. - Dzięki korzystnej lokalizacji Terminal LNG w Świnoujściu może pełnić funkcję hubu przeładunkowego, stanowiącego źródło zaopatrzenia dla intensywnie rozwijającej się sieci terminali LNG małej skali – dodał prezes Jakubowski.

Przypomniał również, że dzięki funkcjonującej już w ramach terminalu infrastrukturze przeładunkowej przez 2 lata przeładowano blisko 3 tys. ciężarówek z LNG. Dodał, że planowany jest także przeładunek surowca na kontenery ISO oraz kriogeniczne cysterny kolejowe.

Prezes Jakubowski zauważył także, że funkcjonowanie Terminalu LNG w Świnoujściu ma duże znacznie w umacnianiu niezależności energetycznej Polski i regionu Europy Środkowo-Wschodniej oraz w rozwoju rynku gazu w tym regionie.   

– Dzięki funkcjonowaniu Terminalu LNG Polska staje się ważnym krajem przesyłowym, otwartym na dostawców gazu z Unii Europejskiej i całego świata. Inwestycja ta wpisuje się w koncepcję Bramy Północnej oraz przyczyni się do uniezależnienia od dominacji jednego dostawcy. Planowana rozbudowa terminalu w Świnoujściu umożliwi transport surowca do mniejszych terminali działających w obrębie Morza Bałtyckiego, co przyczyni się do rozwoju rynku gazu regionie Europy Środkowo-Wschodniej – powiedział Paweł Jakubowski, prezes spółki Polskie LNG z grupy kapitałowej GAZ-SYSTEM. 

 

Polskie LNG

Zmiany w zarządzie Zarządu Morskiego Portu Gdańsk

  • Morza i Oceany
  • Kategoria: Port Gdańsk

Czytaj więcej: Zmiany w zarządzie Zarządu Morskiego Portu Gdańsk

18 czerwca 2018 r. Rada Nadzorcza Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A. wskazała nowy skład zarządu ZMPG.

Rada Nadzorcza Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A. na posiedzeniach 11 i 18 czerwca 2018 roku, zgodnie z opublikowanym 21 maja br. ogłoszeniem wszczęcia postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko Prezesa Zarządu, Wiceprezesa Zarządu ds. Finansowych oraz Wiceprezesa Zarządu ds. Infrastruktury, dokonała weryfikacji zgłoszonych kandydatur.

Decyzją Rady Nadzorczej ZMPG S.A. wybrany został pełen skład zarządu II kadencji. W przypadku obecnych członków zarządu warunkiem jest uzyskanie absolutorium i zatwierdzenie sprawozdania finansowego. Jednocześnie Rada Nadzorcza ZMPG S.A. postanowiła o zmianie na stanowisku Wiceprezesa Zarządu ds. Finansowych. Tę funkcję obejmie Sławomir Michalewski.

Ostatnie dwa lata były czasem wytężonej pracy i dynamicznych zmian w gdańskim porcie. Rada Nadzorcza dziękuje dotychczasowej Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych, Pani Bożenie Jankowskiej, za trud włożony w rozwój Portu Gdańsk.

 

Port Gdańsk 

Najważniejsze spotkanie branży morskiej zakończone

Czytaj więcej: Najważniejsze spotkanie branży morskiej zakończone

– Debaty 15 ministrów z całego świata i kilkudziesięciu ekspertów, określenie największych wyzwań dla gospodarki morskiej w najbliższych latach, udział ponad 800 gości z ponad 40 państw świata, a także wizyta Daru Młodzieży i przekazanie flagi IMO (International Maritime Organization) Kolumbii – następnemu organizatorowi Światowych Dni Morza – to efekt dwudniowej międzynarodowej konferencji największego święta morskiego Narodów Zjednoczonych, które w piątek zakończyło się w Szczecinie.

– Dziękuję sekretarzowi generalnemu IMO, Kitackowi Lim, za zaufanie, którym obdarzył Polskę i za współpracę przy zorganizowaniu Światowych Dni Morza. Cieszę się, że debata ministrów i dwudniowe spotkania ekspertów potwierdziły, że w gospodarce morskiej stawiamy na nowe technologie, inteligentne rozwiązania i inwestycje z poszanowaniem naturalnego środowiska. W tym duchu będziemy wspierać tworzenie prawa i regulacji dla żeglugi morskiej na forum IMO – powiedział Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej na zakończenie Światowych Dni Morza 2018 w Szczecinie.

– Światowe Dni Morza to największe wydarzenie, którego celem jest promocja bezpiecznej, wydajnej oraz zrównoważonej żeglugi poprzez współpracę. Rola IMO oraz całego przemysłu morskiego została raz jeszcze dobitnie podkreślona – podkreślił Kitack Lim, sekretarz generalny IMO.

Minister Marek Gróbarczyk zapowiedział, że Polska chce zwiększyć swoją aktywność na forum Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) i wejść w skład jej Rady, do której należy obecnie 20 państw członkowskich.

– Jestem przekonany, że obecność tu w Szczecinie tak licznych zagranicznych delegacji i przedstawicieli biznesu przyniesie w przyszłości wymierne efekty naszej współpracy – dodał minister Marek Gróbarczyk.

W bieżącym roku przypada 70. rocznica powstania IMO. Stąd tematem przewodnim Światowych Dni Morza 2018 było IMO70: Nasze dziedzictwo – lepsza żegluga dla lepszej przyszłości. Podczas Światowych Dni Morza 2018 poruszono także tematy dotyczące zielonych technologii, big data i bezpieczeństwa cyfrowego w żegludze morskiej. Prelegenci mówili także o szansach stojących w związku z wykorzystaniem nowych szlaków handlowych, przyszłości morskiego rynku pracy w kontekście globalnej tendencji ograniczania pracy ludzkiej w żegludze i projektów statków autonomicznych. Ważną kwestią rozmów była również rola kobiet w sektorze morskim.

W konferencji wzięło udział 800 delegatów z ponad 40 państw, w tym aż 15 w randze ministrów. Do Szczecina przybyli przedstawiciele rządów Portugalii, Grecji, Kolumbii a także Ghany, Korei, Nigerii, Singapuru, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Chin, Chorwacji, Cypru, Iranu, RPA, Tajlandii oraz delegacje z Argentyny, Azerbejdżanu, Brazylii, Meksyku, Indonezji, Czech, Estonii, Francji, Węgier, Łotwy, Litwy, Słowacji, Słowenii czy Turcji.

Jednym z punktów towarzyszących ŚDM w Szczecinie była wizyta żaglowca Dar Młodzieży, który niecały miesiąc temu wypłynął z Gdyni w Rejs Niepodległości. Port w Szczecinie, z którego Dar wypłynął w piątek, to ostatni polski przystanek w rejsie dookoła świata zorganizowanym z okazji uczczenia stulecia odzyskania niepodległości. Do kraju żaglowiec powróci dopiero w marcu 2019 roku.

Organizatorem Światowych Dni Morza w Szczecinie jest Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz International Maritime Organization należąca do struktur ONZ.

 

MGMiŻŚ