TPL_GK_LANG_MOBILE_MENU
A+ A A-

2. Regaty Branży TSL o Puchar PISiL | ShipCup ’12

  • Kategoria: Żeglarstwo

Czytaj więcej: 2. Regaty Branży TSL o Puchar PISiL | ShipCup ’12W dniach 13 16 września 2012 roku odbyła się druga edycja Regat branży TSL o Puchar Polskiej Izby Spedycji i Logistyki | ShipCup ’12. Podobnie jak rok temu Honorowym Patronem projektu został PISiL, a projekt wsparły firmy: BCT – Bałtycki Terminal Kontenerowy, G.L.G. oraz Omnidruk.

W czwartek od południa uczestnicy zjeżdżali do bazy regat w Porcie PTTK Wilkasy k. Giżycka na Mazurach. Wspólna kolacja, DJ za konsolą i dobry humor sprawiły, że impreza tego dnia trwała prawie do rana.

Czytaj więcej: 2. Regaty Branży TSL o Puchar PISiL | ShipCup ’12Piątek był pierwszym dniem regatowym. Do startu zgłosiło się 14 załóg, reprezentujących 10 firm. Organizatorzy zapewnili wszystkim jednakowe jachty kabinowe typu Maxus 24.
Przedpołudnie było przeznaczone na trening na wodzie, a po obiedzie rozegrane zostały 4 biegi regatowe (śledzie). Pogoda była idealna do żeglowania: bezdeszczowa i wietrzna. Po zakończonych wyścigach organizatorzy zaprosili uczestników na godzinny rejs po Jeziorze Niegocin zabytkowym XIX-wiecznym statkiem Loewentin, na którym serwowano przekąski.

 

Czytaj więcej: 2. Regaty Branży TSL o Puchar PISiL | ShipCup ’12W sobotę odbyły się kolejne biegi. W porannym bloku rozegrano 3 wyścigi (trójkąty), a popołudniu tylko jeden. Z uwagi na gwałtowne załamanie się pogody, w trosce o bezpieczeństwo uczestników, sędzia zdecydował o zakończeniu regat.

Całość regat zabezpieczała pływająca jednostka Straży Pożarnej, a wieczorami przygrywały kapele szantowe. Atmosfera panująca wśród uczestników na wodzie i po zmaganiach żeglarskich w tawernie DeZeTa była wyśmienita. Na pewno wielka w tym zasługa samych delegatów, którzy niemal natychmiast zintegrowali się i dobrze się ze sobą bawili. Słowa uznania należą się również organizatorom, którzy tak samo jak w zeszłym roku, stanęli na wysokości zadania, aby nikomu nic nie zabrakło…

Czytaj więcej: 2. Regaty Branży TSL o Puchar PISiL | ShipCup ’12W niedzielę po śniadaniu odbyło się końcowe ogłoszenie wyników, połączone z rozdaniem unikatowych pucharów i medali przez Przewodniczącego Rady PISiL Pana Marka Tarczyńskiego oraz Sędziego Regat Pana Jarosława Zygmunta.

 

 

Poniżej końcowa klasyfikacja:
1.    Euro-Shipping  |  czarna bandera
2.    Euro-Shipping  |  biała bandera
3.    Hapag-Lloyd
4.    DB Schenker  |  granatowa bandera
5.    DB Schenker  |  czerwona bandera
6.    Sealand  |  biała bandera
7.    TSLogistic
8.    FedEx Trade Networks
9.    IGS Schreiner
10.    BCT Gdynia
11.    Sealand  |  granatowa bandera
12.    Shipco Transport
13.    DB Schenker  |  biała bandera
14.    ZIM Poland

Gratulujemy zwycięzcom i wszystkim uczestnikom regat hartu ducha podczas zmagań żeglarskich!
Organizatorzy zapraszają już za rok na kolejną edycję regat – ShipCup 3.0, w nieco zmienionej formule…

Ubiegłoroczny triumfator Polonez Cup Marek Lewenstein pucharu nie odda

Morza i Oceany: - Jak wyglądają przygotowania do regat Polonez Cup?

Czytaj więcej: Ubiegłoroczny triumfator Polonez Cup Marek Lewenstein pucharu nie oddaKrzysztof Krygier, Organizator Regat: - Przygotowania weszły w ostatnią fazę – pozostał niecały miesiąc do startu. Aktualnie kończymy przygotowywanie materiałów regat do druku, planowanie i logistykę bazy regat w Świnoujściu, oraz przekazujemy dane o uczestnikach i grupach startujących do firmy Yellowbrick, dzięki której będziemy mogli oglądać regaty online na stronach: www.regaty-poloneza.pl lub www.polonezcup.com

Morza i Oceany: - Ilu mamy na liście startowej żeglarzy, którzy wystartują w tej imprezie. Czy mamy w tym gronie żeglarskie sławy?

Krzysztof Krygier: - Lista główna jest zamknięta, mamy na niej zgłoszonych 42 (żeglarek, żeglarzy) i ich jachtów. Zapraszamy do zgłoszeń wszystkich niezdecydowanych – przyjmujemy zapisy na listę rezerwową, wszystko wskazuje na to że kilka jachtów prawdopodobnie będzie mogło być jeszcze przyjęte. Co do sław jest ich oczywiście kilka, nie umniejszając umiejętności wszystkich pozostałych uczestników – zaczynając od sław: Roman Paszke wystartuje na jachcie Gemini 4, Kuba Strzyczkowski na Delphia Trójka, Joanna Pajkowska na Polskiej Miedzi, Radosław Kowalczyk na Calbud, Marek Lewenstein na Kiwi, Andrzej Glebow na Stocznia Ustka,  Edward Banaszak na Trochusie II, Edward Zając na Holly (trzymamy za Edka kciuki aby zdążył dojechać lub dopłynąć do Świnoujścia – jest w drodze powrotnej z Azorów z regat Jester) i wieli wielu innych wspaniałych żeglarzy – szczegóły i pełna lista: http://www.portalzeglarski.com/polonezcup_XIII_regaty_poloneza_lista_startujacych.html

Pamiętajmy, że Regaty Poloneza to bardzo trudne pełnomorskie regaty solo na minimum 200 Mm trasie Świnoujście – Christianso – Świnoujście Non Stop. Sam start i ukończenie jest nobilitujące dla każdego żeglarza, bez względu na wynik. Cieszymy się również z tego że po raz pierwszy w regatach będą startowały jachty klasowe: mamy zgłoszone trzy jachty Delphia 40 – będą one startować w swojej klasie oraz KWR lub Open I

Morza i Oceany: - Czy w tel licznej grupie mamy faworytów i na jakie trudności mogą  napotkać, związane oczywiście z aurą. Pogoda jest zagadkowa?

Krzysztof Krygier: - Oczywiście w niektórych grupach – szczególnie otwartych możemy próbować typować zwycięzców już na starcie – specyfika tych grup jest taka że startują w nich jachty bez przeliczenia, czyli teoretycznie: im szybszy jacht i im lepszy żeglarz – ten wygrywa – dochodzą jeszcze do tego warunki meteorologiczne i ewentualne awarie ….. więc wyniki mogą być odmienne od tych typowanych na starcie. W grupie Otwartej I na pewno głównym faworytem przy słabych i średnich wiatrach będzie ubiegłoroczny zwycięzca tej klasy: Andrzej Glebow na super nowoczesnym jachcie regatowym Stocznia Ustka, przy wiatrach silniejszych - szczególnie przy kursach ostrych na wiatr, myślę że pozostałe jachty z uwagi na to: że są większe i cięższe, mogą z nim nawiązać walkę: myślę tu np. o Krystianie Szypce na jachie Farr 37 i o pozostałych jachtach Delphia 40 i Bavaria 42 i 44. W grupie otwartej II – mamy dwóch głównych faworytów: Romana Paszke na jachcie Gemini 4 i Edwarda Banaszaka na Trochusie II zwycięzcę grupy w roku ubiegłym. Myślę że pomiędzy tymi dwoma żeglarzami dojdzie do pasjonującej walki – Trochus II jest jachtem większym od Gemini 4 co mogłoby sugerować większe szanse sprzętowe Edwarda, Roman jest żeglarzem bardziej doświadczonym więc rywalizacja na trasie regat pokaże kto będzie lepszy w tej grupie. Inaczej wygląda sytuacja w grupie przeliczeniowej KWR pretendującej do Historycznego Pucharu Poloneza, w tej grupie jachty korzystają z przelicznika, który ma za zadanie w maksymalnym stopniu zniwelować różnice budowy poszczególnych jachtów – tu od startu do mety wszystko się może zdarzyć, kolejność rzeczywista na mecie nie decyduje o zajętym miejscu, decyduje o tym czas trasy mnożony przez współczynnik danego jachtu i z tego wychodzi finalny czas przeliczeniowy pokonania trasy.

Głównym faworytem w tej grupie jest Marek Lewenstein ostatni zwycięzca Pucharu Poloneza. Marek zapowiedział, że Pucharu łatwo nie odda, więc z zapartym tchem będziemy śledzić sytuację na wodzie.

W roku 2011  drugie miejsce w tej grupie zajął Karfi – jacht obchodzący w tym roku 40 lecie i jacht 3 krotnie zdobywający w historii Puchar Poloneza, więc to kolejny faworyt tej grupy. Pojawiło się sporo nowych uczestników więc rywalizacja w grupie KWR będzie na pewno ciekawa. Pretendentem do zdobycia Pucharu Klubu Żeglarzy Samotników i kolejnego rekordu trasy jest wspomniany wcześniej Andrzej Glebow, niemniej tak jak napisałem wcześniej: w odpowiednich warunkach meteorologicznych szanse na ten puchar oraz rekord trasy mają również inne jachty – z grupy Delphia 40, Open I, Open II i KWR.

Pogoda w każdej z byłych edycji była bardzo zmienna więc uczestnicy muszą liczyć na wszelkie możliwe warunki: od cisz po sztormy ….. edycja XI po reaktywacji regat odbywała się w drodze powrotnej w warunkach sztormu z kierunku SW – czyli prosto w nos dla jachtów powracających do Świnoujścia, zeszłoroczna edycja odbywała się przy słabych wiatrach, jakie warunki będą w tym roku? To wie w tej chwili tylko Neptun J Zapraszam do uczestnictwa w regatach oraz do kibicowania.

Dziękujemy

Rozmawiał: Bogdan Tychowski

Harmonogram Regat:

■ 13.08.2012 od godziny 12:00 uruchomione będzie biuro organizatora Regat - teren Basenu Północnego (Marina jachtowa) ul. Rogozińskiego/Jachtowa w Świnoujściu

■ od 13.08.2012 r. do 14.08.2012 - zapraszamy do Mariny Jachtowej w Świnoujściu, będzie można oglądać jachty uczestników oraz porozmawiać z uczestnikami XIII Polonez Cup

■ 13.08.2012 r. godz. 18:00 - uroczyste rozpoczęcie regat i odprawa kapitanów - teren Basenu Północnego Jachty startujące mają zapewniony darmowy postój w porcie od 13.08.2012 do 18.08.2012 w strefie zarezerwowanej dla jachtów Polonez Cup - (poniżej plan postoju jachtów i usytuowanie biura Polonez Cup)

■ 14.08.2012 - godz. 11:00 Start do XIII Edycji Regat Poloneza na redzie Świnoujścia, trasa: Świnoujście -Christianso (LB) - Świnoujście (Non Stop).

■ Od 14.08.2012 do 17.08.2012r. - Pozycje jachtów dzięki systemowi Trackingu satelitarnego i wszystkie info będą wyświetlane online na  stronie regat: www.polonezcup.com lub www.regaty-poloneza.pl

■ 15.08.2012 do 17.08.2012 - witanie jachtów powracających - Falochron zachodni portu Świnoujście, meta w główkach portu (Wiatrak), powitanie w marinie Świnoujście

■ 15.08.2012 do 18.08.2012 - możliwość oglądania jachtów i spotkania ze skipperami Polonez Cup w Marinie w Świnoujściu

■ 17.08.2012 godz. 18.00 - integracyjny piknik dla uczestników i sponsorów w Marinie w Świnoujściu.

■ 18.09.2012 godz. 18:00 - Uroczyste Zakończenie regat w Szczecinie w Galerii Kapitańskiej ul. Kapitańska 2

Są Przyjazne Brzegi...

  • Kategoria: Żeglarstwo

Czytaj więcej: Są Przyjazne Brzegi... Zachęcamy wodniaków, by obecny sezon wykorzystać nie tylko dla przyjemności, ale i dla „spełnienia obywatelskiego obowiązku” – oceny nowych i modernizowanych przystani oraz innych inicjatyw czyniących polskie brzegi bardziej przyjaznymi. Konkurs o Nagrodę Przyjaznego Brzegu organizowany jest przez Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze wspólnie z Polskim Związkiem Żeglarskim i innymi partnerami, pod Honorowym Patronatem Ministra Sportu i Turystyki oraz Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Regulamin konkursu oraz listę dotychczasowych laureatów znaleźć można w folderze do pobrania http://www.polskieszlakiwodne.pl/?link=7&;txt=2444&typ=2.

 

Mówi on między innymi:

2. Celem nagrody jest promocja atrakcji wodniackich i turystycznych Polski oraz wyróżnianie kandydatów najbardziej aktywnych na tym polu, łamiących stereotyp, iż odwrócone są „plecami” do rzek i innych wód.

3. Jury osobno ocenia kandydatów do nagrody według wielkości inwestycji, od małych gmin i wsi, po duże miasta. ocen są stanice kajakowe, mariny żeglarskie i przystanie oraz inicjatywy i przedsięwzięcia służące zagospodarowaniu i promocji polskich szlaków wodnych.  W miarę możliwości (zgłoszeń kandydatów) jury wyróżnia osobno: • Duże inwestycje, w tym wspierane ze środków regionalnych, krajowych i międzynarodowych, • Małe inwestycje, niezależnie od źródeł finansowania i form własności, • Przedsięwzięcia o charakterze niekomercyjnym i promocyjnym.

4. Poza Nagrodami Przyjaznego Brzegu dodatkowo jury może przyznawać  Nagrodę Główną (Grand Prix) i nagrody specjalne. • Nagrody specjalne dotyczyć mogą także inicjatyw związanych z ochroną środowiska                   i działaniami na rzecz turystów niepełnosprawnych, • Nagrodami specjalnymi wyróżnione mogą być osoby fizyczne za szczególne zasługi dla rozwoju i promocji polskich szlaków wodnych i turystyki wodnej, 

Czytaj więcej: Są Przyjazne Brzegi... W dotychczasowych ośmiu edycjach nagrodzono już ponad sto przedsięwzięć, czyniących nasze wody i brzegi bardziej przyjaznymi dla turystów i lokalnych społeczności. W ostatniej edycji Grand Prix a zarazem Nagrodę Ministra Sportu i Turystyki otrzymał Port PTTK Wilkasy, jedna z nowych ekomarin na Mazurach. Zgłoszenia zbierane są do końca roku, należy je przesyłać na adres: „Przyjazny Brzeg” Centrum Turystyki Wodnej PTTK 01-871 Warszawa, ul. Kasprowicza 40 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. sekretarz jury: Mirosław Czerny e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Sekretarza jury Nagrody Przyjaznego Brzegu Mirosław Czerny

Medialna majówka na Zaruskim

Czytaj więcej: Medialna majówka na ZaruskimPrzy pięknej wiosennej pogodzie Zaruskiego odwiedziły media oraz dziennikarze kibicujący odbudowie jachtu od samego początku.

Postęp prac od ostatniej wizyty wprawił wszystkich w świetne humory – można powiedzieć iż zasadniczy proces wybudowy wnętrza został zakończony i szkutnicy mogą przystępować do prac wykończeniowych, budowy mebli i wyposażenia. Na finiszu jest też obecnie montaż siłowni. Wnętrze kadłuba posiada już wszystkie pomieszczenia, koje, zabudowę mesy, kubryka, węzłów sanitarnych, kabin oficerskich. Montowane są pierwsze szafki dalszego umeblowania jednostki. Wszędzie widać mnóstwo różnych instalacji: elektrycznych, grzewczych, wodnych oraz związanych z siłownią. Na pokładzie dumnie pręży się pierwsza wybudowana pokładówka – nawigacyjna, lśniąc spod lakieru mahoniem. Mocno zaawansowana jest też budowa pozostałych i tylko patrzeć jak staną na pokładzie. Lada dzień zdemontowany będzie namiot chroniący kadłub przed zimą i rozpoczną się prace przy nadburciu. A to oznacza że na przełomie maja i czerwca postawione będą maszty i rozpocznie się montaż takielunku, szycie żagli i prace wykończeniowe. Po drodze oczywiście jeszcze będzie kambuz i mnóstwo innych elementów wyposażenia, ale widać już metaforyczną metę. Szkutnicy bardzo się starają by jacht wrócił do morskiej służby przed planowanym terminem, co pozwala optymistycznie patrzeć na zbliżający się sezon żeglarski. Morska gotowość Zaruskiego planowana jest na przełomie sierpnia i września. Ważnym wydarzeniem podczas spotkania z mediami, była prezentacja nowo wybranego Prezesa Pomorskiego Okręgowego Związku Żeglarskiego, Bogusława Witkowskiego. Ten nowoczesny menedżer i człowiek sukcesu (VBW Clima), znany z zamiłowania do sportu i żeglarstwa, rozpoczął swe rządy w POZŻ od podjęcia z Miastem Gdańsk wspólnych inicjatyw wspierających żeglarstwo oraz angażując się w odbudowę Zaruskiego. Z tego powodu podczas dzisiejszego spotkania doszło do podpisania listu intencyjnego pomiędzy MOSiR w Gdańsku a POZŻ, który ufunduje Zaruskiemu wyposażenie przeciwpożarowe oraz nowe napisy burtowe.

Tak więc Zaruski zyskał kolejnego mecenasa i przyjaciela, a POZŻ powód do satysfakcji z przyczynienia się do tak znaczącego dzieła.

Grzegorz Pawelec

Sunreef Yachts wizytówką Polskiego luksusu

  • Kategoria: Żeglarstwo

Czytaj więcej: Sunreef Yachts wizytówką Polskiego luksusuPo spotkaniu z Premierem Francji, François Fillon, w październiku ubiegłego roku, prezes stoczni Sunreef Yachts, Francis Lapp, został zaproszony do uczestnictwa w misji biznesowej towarzyszącej Premierowi Donaldowi Tuskowi podczas wizyty w Emiratach Arabskich i Królestwie Arabii Saudyjskiej w dniach 21-24 kwietnia 2012.

Ze względu na specyfikę biznesową regionu, Ministerstwo Gospodarki zdecydowało się na zaproszenie również kilku najważniejszych polskich firm działającej w segmencie luksusu, w tym stoczni Sunreef Yachts, która dumnie podpisuje swoje unikatowe kreacje jako MADE IN POLAND. Tym samym, stocznia zostało oficjalnie uznana jako jeden z najbardziej obiecujących luksusowych produktów w Polsce. 

Czytaj więcej: Sunreef Yachts wizytówką Polskiego luksusuPrezes Lapp uczestniczył w spotkaniach z miejscowymi biznesmenami oraz wziął udział w oficjalnej konferencji Premiera Tuska, przy udziale przedstawicieli Izb Handlowych Emiratów Arabskich i Arabii Saudyjskiej, mającej na celu omówienie wspólnej przyszłości biznesowej.

„Uważam, że delegacja z Premierem Tuskiem była bardzo udanym wyjazdem, który pozwoliłnam nawiązać nowe kontakty biznesowe zarówno w Polsce jak i na Bliskim Wschodzie, a tym samym wypromować markę i katamarany Sunreef Yachts pośród przedstawicieli polskiego, emirackiego i saudyjskiego biznesu, jakrównież wśród administracji rządowej. Będziemy teraz pracować nad rozwinięciem kluczowych znajomości i liczymy na dynamiczny postęp w pozyskiwaniu klientów na tamtejszym rynku, niezwykle chłonnym dla marek luksusowych,”   - podsumowuje FrancisLapp. Stocznia Sunreef Yachts została założona w Gdańsku w 2002 i do tej pory zwodowała już 60 luksusowych katamaranów namiarę, a dalszych 7 jednostek jest aktualnie w budowie. Firma zwiększyła zatrudnienie o 28% w ciągu ostatnich 4miesięcy i zatrudnia obecnie 450 pracowników.

Ewa Stachurska